KET bilietai – tai Kelių eismo taisyklių testų klausimai, sugrupuoti į bilietus (testus), kurie naudojami mokantis teoriją ir laikant vairavimo teorijos egzaminą. Paprastai tariant, tai yra tie klausimai, kuriuos sprendžia būsimi vairuotojai, norėdami pasiruošti oficialiam KET egzaminui. Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra KET bilietai ir kaip vyksta KET egzaminas „Regitroje“. Daugiausia dėmesio skirsime B kategorijai (lengviesiems automobiliams), tačiau palyginsime ir su A, C, D kategorijų egzaminų struktūra. Taip pat apžvelgsime egzamino taisykles, klausimų skaičių pagal temas, išlaikymo reikalavimus (virš 80%) ir pateiksime statistikos apie „Regitros“ egzaminų išlaikomumą. Straipsnio pabaigoje rasite DUK – dažniausiai užduodamus klausimus apie KET testus ir vairavimo egzaminus.

Kas yra KET bilietai?

Terminas KET bilietai paprastai reiškia Kelių eismo taisyklių (KET) testų klausimų rinkinius, skirtus vairuotojų teorinių žinių tikrinimui. KET testai apima įvairias eismo taisyklių temas: nuo kelio ženklų atpažinimo iki sudėtingų situacijų sankryžose sprendimo. Oficialų teorijos egzaminą sudaro tam tikras skaičius tokių klausimų, o praktikuojantis būsimieji vairuotojai sprendžia KET bilietus mokydamiesi savarankiškai arba vairavimo mokykloje. Lietuvoje vairavimo teorijos egzaminus organizuoja valstybės įmonė „Regitra“ – būtent jos egzaminuose patikrinama, ar kandidatas pakankamai gerai išmano kelių eismo taisykles.

Verta paminėti, kad oficialūs KET egzamino klausimai nėra viešai paskelbti, tačiau jie parengiami remiantis galiojančiomis kelių eismo taisyklėmis ir situacijomis, su kuriomis gali susidurti vairuotojai. Būsimi vairuotojai dažniausiai mokosi iš KET knygos bei spręsdami KET testus internete (pavyzdžiui, naudojantis roboket.lt sistema), kur pateikiami nuolat atnaujinami klausimai, atitinkantys oficialaus egzamino tematiką. Tokie KET bilietai padeda pasirengti egzaminui – spręsdami testus, kandidatai gali įvertinti savo žinių lygį ir sužinoti, kurias temas reikia pasikartoti.

KET teorijos egzamino eiga ir taisyklės

Norint gauti vairuotojo pažymėjimą, pirmiausia reikia išlaikyti teorijos egzaminą (KET testą) „Regitroje“, o tik tada galima laikyti praktinį vairavimo egzaminą. Teorijos egzaminas vyksta „Regitros“ egzaminų centre prie kompiuterio: egzamino metu reikia per nustatytą laiką atsakyti į visus pateiktus KET klausimus. Iškart po sprendimo sužinoma, ar egzaminas išlaikytas, ir pateikiamos padarytos klaidos.

Egzamino tvarka: jei teorijos egzamino nepavyksta išlaikyti, pakartotinai jį laikyti leidžiama ne anksčiau kaip po 7 dienų. Egzaminų skaičius neribojamas – galite bandyti tiek kartų, kiek reikia, kol pavyks išlaikyti, tačiau už kiekvieną laikymą mokamas nustatytas mokestis - 10 EUR. Svarbu pasiruošti atsakingai, nes kiekvienas neišlaikytas bandymas kainuoja ir prailgina visą vairuotojo pažymėjimo gavimo procesą.

Teorijos egzaminui reikia turėti asmens dokumentą, galiojančią sveikatos patikrinimo medicininę pažymą ir būti baigus nustatytą mokymo kursą. Vis dėlto, teoriškai KET egzaminui pasiruošti galima ir savarankiškai (neprivaloma lankyti formalių teorijos pamokų). „Regitra“ suteikia galimybę eksternu laikyti teorijos egzaminą, tačiau praktiniam egzaminui kandidatas privalo būti baigęs praktinio vairavimo mokymus vairavimo mokykloje.

Klausimų skaičius ir temos egzamine

KET teorijos egzaminą sudaro nustatytas klausimų skaičius, priklausantis nuo transporto priemonės kategorijos. Laikant B kategorijos (lengvojo automobilio) teorijos egzaminą pateikiama 30 klausimų . Kiekvienas klausimas paprastai turi kelis galimus atsakymus (dažniausiai vienas teisingas variantas). Egzaminui spręsti skiriama tiek minučių, kiek yra klausimų – taigi B kategorijos testui duodama 30 minučių laiko . Kitų kategorijų atveju klausimų gali būti šiek tiek daugiau (aptariama kitame skyriuje), tačiau išlaikymo sąlyga vienoda visoms kategorijoms – išspręsti bent 80% klausimų teisingai.

Teorijos egzamino klausimai apima įvairias KET temas ir situacijas. Paprastai KET teste pateikiami klausimai iš šių temų (tipinis pasiskirstymas):

  • 6 klausimai - Rizikos, susijusios su motorinės transporto priemonės vairavimu, suvokimas;
  • 5 klausimai - Elgesio taisyklės, važiuojant viešuoju keliu;
  • 3 klausimai - Važiavimo pirmenybė ir praleidimas;
  • 3 klausimai - Ypatingi keliai ir kelių ruožai, eismo dalyviai ir manevrai
  • 3 klausimai - Saugus transporto priemonės vairavimas ir reagavimas į kritines situacijas;
  • 4 klausimai - Kelių ženklinimas, kelio ženklai, šviesoforai ir reguliuotojų nurodymai;
  • 2 klausimai - Atsakingas dalyvavimas eisme ir vairavimas atsižvelgiant į aplinką;
  • 2 klausimai - Bendrieji kelių eismo taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių kelių eismą, reikalavimai;
  • 2 klausimai - Žinios apie transporto priemonę.

Praktika rodo, kad daugiausiai dėmesio skiriama sankryžų situacijoms (kuriose dažniausiai daromos klaidos). Taip pat kiekvienos kategorijos egzamine būna tam tikras skaičius specifinių tos kategorijos klausimų (pvz., motociklininkams – apie apsaugos priemones, krovininių transporto priemonių vairuotojams – apie svorių ir gabaritų apribojimus ir kt.). Išlaikius egzaminą, rezultatas galioja 1 metus – per tą laiką reikia išlaikyti ir praktinį egzaminą, kitaip teorijos egzaminą tektų laikyti iš naujo.

Egzaminų struktūros skirtumai pagal kategorijas

Nors pagrindinės KET egzamino taisyklės visoms kategorijoms vienodos, teorijos egzamino klausimų skaičius skiriasi. B kategorijos (automobiliai) egzamine yra 30 klausimų, kurie apima bendrąsias kelių eismo taisykles . A kategorijos (motociklų, įskaitant A1, A2 bei mopedų AM kategoriją) teorijos egzamine pateikiami 35 klausimai – tai sudaro 30 bendrųjų klausimų ir papildomi 5 specifiniai klausimai, susiję su motociklų vairavimo ypatumais. C kategorijos (krovininių automobilių) ir D kategorijos (autobusų) egzaminams pateikiama po 40 klausimų – 30 bendrųjų ir papildomai po 10 specifinių klausimų, susijusių su didesnių transporto priemonių vairavimu. Papildomi specifiniai klausimai užtikrina, kad skirtingų transporto priemonių vairuotojai žinotų jiems aktualius reikalavimus (pvz., A kategorijos egzamino metu tikrinamos žinios apie motociklo stabdymą, pusiausvyros išlaikymą, apsaugos aprangą; C kategorijoje – apie krovinio tvirtinimą, svorio paskirstymą; D kategorijoje – apie keleivių vežimo taisykles ir pan.).

Regitros egzaminų išlaikymo statistika

Kaip rodo statistika, KET egzaminas nėra lengvas daugeliui kandidatų. 2024 metais vos apie 40% laikusiųjų teorijos egzaminą „Regitroje“ išlaikė jį iš pirmo karto, o praktinį vairavimo egzaminą – tik apie 23% . Per trejus pirmuosius bandymus teorijos egzaminą iš viso išlaiko apie 70% kandidatų, tačiau likusieji dažnai laiko egzaminą daugiau kartų. Pastebima tendencija, kad per pastarąjį dešimtmetį išlaikomumo rodikliai prastėja: pavyzdžiui, 2015 m. B kategorijos teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaikė ~55,8% kandidatų, o 2023 m. – tik ~42,7% . Tai rodo, kad egzamino sudėtingumas (arba pasirengimo lygis) bėgant metams kito – vis daugiau būsimų vairuotojų susiduria su sunkumais siekdami išlaikyti testą.

Neretai būsimi vairuotojai laiko egzaminą po kelis ar net keliolika kartų. „Regitros“ duomenimis, pasitaikė atvejų, kai teorijos egzaminas buvo laikomas dešimtis kartų – vienam asmeniui prireikė net 50 bandymų, kol galiausiai pavyko išlaikyti KET testą. Praktikos egzaminas kandidatams dažnai būna dar sudėtingesnis – vien 2024 metais užfiksuota, kad vienas vairuotojas praktikos egzaminą sėkmingai išlaikė tik 45-uoju bandymu. Vis dėlto absoliuti dauguma kandidatų tiek daug kartų nebandys – statistika rodo, kad apie 70% žmonių sugeba išlaikyti egzaminus per tris pirmuosius bandymus.

Įdomu tai, kad vyrai teorijos egzaminą išlaiko šiek tiek dažniau nei moterys – vienu laikotarpiu fiksuota, jog vyrų egzaminų išlaikymo procentas buvo apie 10% punktų aukštesnis (pvz., ~42% vs ~32%). Vis dėlto tiek „Regitros“ atstovai, tiek vairavimo instruktoriai sutinka, jog sėkmę labiausiai lemia ne lytis ar atsitiktinumas, o tinkamas pasirengimas egzaminui. Pagrindinės neišlaikymo priežastys paprastai yra nepakankamas KET taisyklių išmanymas, praktikos sprendžiant testus stoka arba jaudulys egzamino metu.

Patarimai, kaip pasiruošti KET egzaminui

Nors KET testas yra sudėtingas, tinkamai pasiruošus jį tikrai galima įveikti. Specialistai rekomenduoja mokymąsi derinti tiek su teorijos medžiagos studijavimu, tiek su praktinių testų sprendimu. Pirmiausia patariama išsamiai susipažinti su KET taisyklėmis – išnagrinėti oficialias taisykles ir paaiškinimus. Daugelis būsimų vairuotojų lanko vairavimo mokyklos teorijos kursus arba mokosi nuotoliniu būdu specializuotuose kursuose, kur instruktoriai padeda suprasti sudėtingesnes eismo situacijas ir dalijasi patirtimi . Teorijos pamokos suteikia struktūrą mokymuisi, tačiau mokytis galima ir savarankiškai – svarbu drausmingai perskaityti KET teoriją (roboket.lt pateikiama visa KET teorija) ir nuosekliai kartoti medžiagą.

Vien perskaityti taisykles neužtenka – būtina nuolat praktikuotis sprendžiant KET testus. Internetinėse sistemose, tokiose kaip roboket.lt, galima rasti naujausius KET bilietus su atnaujintais klausimais. Spręsdami testus, stenkitės analizuoti kiekvieną klausimą: po sprendimo peržiūrėkite, kurie atsakymai buvo neteisingi, paieškokite tų situacijų paaiškinimų KET taisyklėse arba pasitarkite su mokytoju. Toks mokymosi metodas padeda įsisavinti taisykles praktiškai. Rekomenduojama praktikos testuose siekti bent 90–100% teisingų atsakymų – jei nuosekliai pasiekiate tokius rezultatus, tai ženklas, kad esate gerai pasirengę egzaminui.

Taip pat nepamirškite psichologinio pasiruošimo. Egzaminų metu jaudulys gali pakišti koją net gerai pasiruošusiems, todėl svarbu išmokti suvaldyti stresą. Patartina prieš egzaminą gerai pailsėti, atvykti anksčiau (apie 20–30 min. prieš egzaminą) – tuomet spėsite ramiai užsiregistruoti, pateikti dokumentus ir nusiteikti sprendimui. Venkite intensyvaus mokymosi paskutinę naktį – geriau lengvai pasikartokite ir eikite anksčiau miegoti. Egzamino dieną, kilus neaiškumams sprendžiant testą, nebijokite praleisti sudėtingesnio klausimo – visus klausimus galima peržiūrėti dar kartą, jei lieka laiko. Sėkmė egzamine – tai gero teorinio pasiruošimo ir ramaus, susikaupusio nusiteikimo derinys.


Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Kiek klausimų yra B kategorijos teorijos egzamine?

B kategorijos KET teorijos egzaminą sudaro 30 klausimų. Tai yra bendrieji kelių eismo taisyklių klausimai, skirti lengvojo automobilio vairuotojams.

Kiek klausimų būna A kategorijos (motociklų) teorijos egzamine?

A (A1, A2) kategorijos teorijos egzaminą sudaro 35 klausimai. Iš jų 30 yra bendrieji KET klausimai, o 5 – specifiniai motociklų vairavimo klausimai.

Kiek klausimų yra C ir D kategorijų teorijos egzaminuose?

Tiek C, tiek D kategorijos (sunkvežimių ir autobusų) teorijos egzaminuose pateikiama po 40 klausimų. 30 iš jų yra bendrieji, o 10 – skirti atitinkamai krovininių ar keleivinių transporto priemonių specifikai patikrinti.

Kiek reikia teisingai atsakyti, kad išlaikyti teorijos egzaminą?

Būtina teisingai atsakyti bent į 80% klausimų. Pavyzdžiui, B kategorijos egzamine iš 30 klausimų reikia teisingai atsakyti į bent 24 (tai yra, galima padaryti ne daugiau nei 6 klaidas).

Kiek laiko skiriama KET teorijos egzaminui?

Egzaminui skirtas laikas lygus klausimų skaičiui. Tai reiškia, kad turėsite po 1 minutę kiekvienam klausimui atsakyti. Pavyzdžiui, B kategorijos testui skiriamos 30 minučių, A kategorijos – 35 min., C arba D – 40 min.

Kada galiu pakartotinai laikyti teorijos egzaminą, jei jo neišlaikiau?

Nepavykus išlaikyti, perlaikyti teorijos egzaminą leidžiama ne anksčiau kaip po 7 dienų. Bandymų skaičius nėra ribojamas, tačiau kiekvieną kartą reikia iš naujo užsiregistruoti ir sumokėti egzamino mokestį.

Ar privalau lankyti vairavimo mokyklą, kad galėčiau laikyti teorijos egzaminą?

Teoriškai nebūtina lankyti vairavimo mokyklos norint laikyti teorijos egzaminą – galima pasiruošti savarankiškai ir tiesiog registruotis egzaminui „Regitroje“. Vis dėlto, vairavimo mokykloje lankyti teorijos kursai gali padėti geriau pasirengti, nes instruktoriai paaiškina sudėtingesnes situacijas ir dalijasi patarimais. O praktiniam vairavimo egzaminui pasiruošti savarankiškai negalima – būtina išklausyti praktinio vairavimo pamokas ir gauti mokyklos pažymą.