Sunkiausi Regitros vairavimo teorijos egzamino klausimai


📊 Pastarųjų metų statistika rodo, kad „Regitros“ vairavimo teorijos egzaminą išlaikyti darosi vis sudėtingiau. 2015 m. pirmuoju bandymu jį išlaikė 55.81% kandidatų, o 2024 m. šis rodiklis tesiekė 40%. Toks ženklus sumažėjimas leidžia manyti, jog arba egzaminas tapo sunkesnis, arba dalis būsimų vairuotojų nėra pakankamai pasiruošę. „Regitros“ atstovai pastebi, kad egzaminuose dažnai pakiša koją kelių eismo taisyklių nežinojimas – ypač tai, jog pradedantieji vairuotojai nepastebi ar neteisingai interpretuoja kelio ženklus. Iš tiesų, roboket.lt platformos testų sprendimo duomenys rodo, kad sunkiausi klausimai dažniausiai susiję būtent su kelio ženklais 🚦, horizontaliojo ženklinimo supratimu ➖ ir specifinėmis kelių eismo taisyklių nuostatomis. Žemiau apžvelgiamos kelios kategorijos, kuriose pasitaiko daugiausia klaidų.

📌 Sunkiausios temos ir dažniausios klaidos

🚦 Kelio ženklų interpretacija. Kelio ženklai sudaro didelę dalį sudėtingiausių klausimų. Ypač painūs yra rečiau sutinkami arba išimčių turintys ženklai. Pavyzdžiui, pirmumo kelio ženklą siaurame kelyje (reikalaujantį duoti kelią priešpriešiniam eismui) teisingai atpažino vos apie 10% sprendusiųjų. Taip pat dažnai klystama suprantant papildomas lenteles prie kelio ženklų, nurodančias galiojimo zoną ar atstumą, bei ženklus, kurių draudimai netaikomi tam tikroms transporto priemonėms (pvz., „sukti į kairę draudžiama“, negalioja maršrutiniam transportui ir pan.). Šie niuansai žinomi tik maždaug kas penktam testus sprendžiančiam, todėl ženklų mokymuisi reikėtų skirti ypatingą dėmesį.

Horizontalus kelių ženklinimas. Kelių horizontaliojo ženklinimo (linijų ir simbolių ant dangos) reikšmės taip pat dažnai lieka neįsisąmonintos. Mažiau nei penktadalis būsimų vairuotojų teisingai atsako į klausimus apie kelio ženklinimo linijas ir su jomis susijusias taisykles. Pavyzdžiui, dvigubos linijos (vienos ištisinės ir vienos brūkšninės) kirtimo taisykles žino tik apie 15% sprendėjų. Ne ką geriau sekasi ir su kitais horizontaliojo kelių ženklinimo ženklais ant kelio dangos: plačios ištisinės linijos (žyminčios magistralių kraštus ar atskiriančios autobusų juostas), raidės „A“ žymėjimo (skirto maršrutiniam transportui) ar specialių simbolių, tokių kaip elektromobilio piktograma ⚡. Tokie ženklinimo elementai egzamine dažnai nustebina savo reikšmėmis, tad būtina juos išmokti iš anksto, perskaičius KET taisyklių paaiškinimus ir schematiškai įsidėmint kiekvienos linijos ar ženklo paskirtį.

👮‍♂️ Specialūs signalai ir šviesoforai. Dar viena klaidų kupina sritis – tai nestandartiniai signalai, kuriuos ne kasdien sutinkame kelyje. Pavyzdžiui, reguliuotojo (policijos pareigūno) signalai sankryžoje: nemaža dalis (apie 20–25%) egzaminą laikančiųjų nežino, kokia kryptimi galima važiuoti, kai reguliuotojas iškelia rankas ar ištiesia jas į šalis. Taip pat painiojamas specialaus balto horizontalaus šviesoforo signalo (skirto maršrutiniam transportui) veikimas – tik kiek daugiau nei ketvirtadalis žino, kad staiga užsidegus baltam brūkšniui autobuso 🚌 vairuotojui leidžiama važiuoti toliau, jei sustojimas pareikalautų staigaus stabdymo. Šie signalai reikalauja daugiau dėmesio skirti teorijai, nes realybėje jų pamatyti tenka retai, tačiau egzamine jie gali lemti išlaikymą.

🔧 Taisyklių niuansai ir techninės žinios. Teorijos egzamine klaidų pasitaiko ir dėl specifinių KET taisyklių ar techninių sąvokų neišmanymo. Pavyzdžiui, dalis klaidingai atsako apie sustojimo ir stovėjimo draudžiamas vietas (tik ~20% žino tikslias distancijas, pvz., 5 m atstumu nuo sankryžos ar pėsčiųjų perėjos 🚶). Taip pat sudėtingi pasirodė klausimai apie vilkimo greitį automagistralėje (standžia vilktimi leidžiama vilkti ne greičiau kaip 70 km/h – teisingai nurodo vos ketvirtadalis sprendusiųjų roboket.lt). Techninės sąvokos, tokios kaip ALB sistema (automatiškai prie apkrovos reguliuojama stabdymo jėga) ar transporto priemonių kategorijų apibrėžimai (pvz., keturračių parametrai), taip pat sunkiai įsimenami. Į šiuos klausimus teisingai atsako tik apie 15–20% laikančiųjų. Tai signalas, jog mokantis verta pasigilinti ne tik į bendras taisykles, bet ir į techninius terminus bei reikalavimus.

✅ Apibendrinant, lietuviams sudėtingiausia teorijos egzamino dalis yra kelio ženklų ir ženklinimo supratimas. Kadangi išlaikyti “Regitra” teorijos egzaminą iš pirmo karto tampa vis sunkiau, būsimiems vairuotojams patariama atidžiau mokytis šių temų, nagrinėti sudėtingesnius pavyzdžius ir spręsti kuo daugiau testų. Tam pasitarnauja ir specialios mokomosios platformos, pavyzdžiui, roboket.lt, kur galima pasitreniruoti sprendžiant KET bilietus. Visi sunkiausi klausimai, aptarti šiame straipsnyje, yra surinkti į specialų bandomąjį egzaminą – jį išbandyti galite adresu https://roboket.lt/sunkiausi-ket-klausimai. Tokia praktika padės įsiminti dažniausiai daromas klaidas ir užtikrinčiau jaustis laikant tikrąjį egzaminą.


Spręsti KET testą

Kiti straipsniai