Specialiųjų transporto priemonių pirmenybė kelyje

Avarinio koridoriaus sudarymo schema

Kas yra specialusis transportas?

Specialusis transportas – tai specialios paskirties automobiliai, turintys mėlynus ir raudonus arba tik mėlynus švyturėlius bei specialiuosius garso signalus. Šis transportas apima policijos, greitosios medicinos pagalbos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos, dujų įmonės avarinės tarnybos, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos, laisvės atėmimo vietos, vidaus reikalų statutinių įstaigų, prokuratūros, valstybės saugumo departamento, specialiųjų tyrimų tarnybos, antrojo operatyvinių tarnybų departamento, Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų, karo policijos, muitinės ir valstybinės kelių transporto inspekcijos transporto priemones. Specialiojo transporto automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo.

Kas nelaikoma specialiuoju transportu?

Specialiuoju transportu nelaikomi kelininkų, privačių saugos tarnybų ir kiti automobiliai, turintys tik oranžinės spalvos švyturėlius. Šie švyturėliai tik įspėja aplinkinius, tačiau neprivaloma jų praleisti, taip pat jie nesuteikia teisės pažeisti kelių eismo taisyklių.

Kada nereikia praleisti specialiojo transporto?

- Kai specialusis transportas važiuoja be garso signalų (pvz., tik su įjungtais mėlynais ir raudonais švyturėliais). (KET 187 p.)
- Kai specialusis transportas stovi su įjungtais mėlynais ir raudonais švyturėliais, bet be garso signalų. (KET 187 p.)
- Kai specialusis transportas važiuoja priešinga eismo kryptimi, atskirta skiriamąja juosta.
- Kai kelyje yra daugiau kaip keturios eismo juostos ir specialioji transporto priemonė važiuoja priešinga kryptimi.

Kada reikia praleisti policiją, greitąją ar ugniagesius?

- Kai specialusis transportas važiuoja su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais IR specialiaisiais garso signalais. Tokiu atveju, privalote skubiai pasitraukti iš kelio ir leisti pravažiuoti.
- Kai specialusis transportas važiuoja tik su įjungtais švyturėliais, be garso signalų. Šiuo atveju, specialusis transportas neturi pirmenybės ir nėra būtina jo praleisti. (KET 186 p.)

Atsakomybė specialiojo transporto vairuotojams

Specialiojo transporto vairuotojai, naudodamiesi KET 186 punktu, privalo įvertinti, ar aplinkiniai vairuotojai spės laiku sureaguoti ir pasitraukti iš kelio. Jie gali pažeisti taisykles tik tada, kai tai nepakenks eismo saugumui. Todėl specialiojo transporto vairuotojai visada turi įsitikinti, kad kiti eismo dalyviai suteiks jiems kelią.

Kaip teisingai praleisti specialųjį transportą?

Pamačius, kad keliu artėja specialiosios transporto priemonės su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais, reikia sustoti ir jas praleisti.

Jei kelyje viena kryptimi yra viena eismo juosta,transporto priemonės vairuotojas privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje.

Jeigu kelyje viena kryptimi yra dvi ar daugiau eismo juostų, tadakairiąja kraštine eismo juosta judančios transporto priemonės traukiasi į kairę ir sustoja, o visos pirmąja, antrąja ir trečiąja (jei tokia yra) dešiniosios pusės juostomis važiuojančios transporto priemonės traukiasi kuo arčiau dešiniojovažiuojamosios dalies krašto. Kairėje pusėje turi susidaryti viena eilė transporto priemonių, o dešinėje gali būti viena, dvi ar trys transporto priemonių eilės.Taip suformuojamas eglutės principo avarinis koridorius.

Avarinis koridorius

Avarinio koridoriaus, suformuoto eglutės principu, plotis turėtų būti 3 metrai. Jeigu kelyje važiuoti viena kryptimi yra skirtos dvi siauros eismo juostos ir negalima sudaryti reikiamo pločio avarinio koridoriaus, specialiųjų transporto priemonių vairuotojai turėtų rinktis kitus šio kelio ruožo įveikimo variantus, pavyzdžiui, priešingos krypties eismo juostas, o vairuotojai, pastebėjęs priešpriešiais atvažiuojančią specialiąją transporto priemonę, privalo jai duoti kelią.



Spręsti KET testą