Reguliuotojo signalų reikšmės
Jei sugedo šviesoforas, įvyko avarija ar susidarė didelė mašinų spūstis, sankryžos viduryje gali atsirasti reguliuotojas, kuris kontroliuos eismą. Reguliuotojai Lietuvos keliuose pasirodo retai, todėl net ir patyrę vairuotojai dažnai nežino, ką reiškia jų signalai. Tačiau tai nėra sudėtinga: reguliuotojai naudoja tik tris pagrindinius signalus, kuriuos lengva išmokti.
Kas yra reguliuotojas?
Reguliuotojas yra asmuo, įgaliotas reguliuoti eismą, kuris dėvi uniformą arba turi skiriamąjį ženklą, pavyzdžiui, raištį ant rankovės, reguliuotojo lazdelę, skritulį su raudonu atšvaitu arba ryškiaspalvę vėliavėlę. Dažniausiai reguliuotojais būna policininkai. Reguliuotoju taip pat gali būti pervažos budėtojas, kelių darbininkas ar koks nors kitas eismą reguliuoti įgaliotas asmuo.
Reguliuotojo nurodymai turi pirmenybę prieš šviesoforo signalus, kelio ženklus, kelio ženklinimą ir Taisyklių reikalavimus. Eismo dalyviai turi ne tik stebėti, bet ir klausytis eismo reguliuotojo signalų, nes reguliuotojas švilpuku praneša apie artėjančius nurodymų pasikeitimus.
Reguliuotojo signalai nėra rodomi periodiškai; jų trukmė priklauso nuo eismo intensyvumo įvairiomis kryptimis.
Trys pagrindiniai reguliuotojo signalai
1. Ranka pakelta aukštyn
- Visiems eismo dalyviams draudžiama judėti bet kuria kryptimi;- Vairuotojai privalo sustoti nekeisdami eismo juostos.
Ranka pakelta aukštyn |
VISIEMS STOP |
2. Rankos ištiestos į šalis arba nuleistos
- Iš dešiniojo ir kairiojo šono leidžiama važiuoti tiesiai ir į dešinę, o pėstiesiems leidžiama eiti per važiuojamąją dalį;- Iš krūtinės ir nugaros pusės visų transporto priemonių ir pėsčiųjų eismas draudžiamas.
Reguliuotojo (kuris stovi jums šonu) rankos nukreiptos į jus |
Galite važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę |
Reguliuotojo krūtinė arba nugara nukreipti į jus |
STOP |
3. Dešinė ranka ištiesta į priekį
- Iš kairiojo šono transporto priemonėms leidžiama važiuoti visomis kryptimis;- Iš krūtinės pusės transporto priemonėms leidžiama važiuoti tik į dešinę;
- Iš nugaros pusės ir dešiniojo šono visų transporto priemonių eismas draudžiamas;
- Pėstiesiems leidžiama eiti per važiuojamąją dalį už reguliuotojo nugaros.
Reguliuotojo nugara nukreipta į jus |
STOP |
Reguliuotojo ranka ištiesta į priekį yra arčiau jūsų negu kita reguliuotojo ranka, t.y. petys nukreiptas į jus ir ranką jūs matote kaip "užtvarą" |
STOP |
Reguliuotojas stovi pasisukęs į jus priekiu ir ištiesęs į jus dešinę ranką |
Galite važiuoti tik į dešinę |
Reguliuotojas stovi pasisukęs į jus priekiu ir ištiesęs į jus kairę ranką |
Galite važiuoti tik į kairę |
Reguliuotojo ranka ištiesta į priekį yra toliau nuo jūsų negu kita nuleista reguliuotojo ranka, t.y. nuleistos rankos petys yra nukreiptas į jus |
Galite važiuoti visomis kryptimis - tiesiai, į dešinę, į kairę ir apsisukti |
Vairuotojas privalo sustabdyti transporto priemonę, pėsčiasis – sustoti, kai tikrinantis pareigūnas ar reguliuotojas duoda signalą – mojuoja reguliuotojo lazdele ar skrituliu su raudonu atšvaitu, nukreiptu į eismo dalyvį, arba per garsiakalbį liepia sustoti. Signalas STOP taip pat gali būti nurodytas specialiomis spalvomis ir atitinkamos tarnybos ženklu pažymėtame automobilyje įrengtoje švieslentėje. Siekdamas atkreipti eismo dalyvių dėmesį, tikrinantis pareigūnas ar reguliuotojas gali duoti signalą švilpuku. Gavęs signalą sustoti, vairuotojas privalo nedelsdamas sustabdyti transporto priemonę nurodytoje vietoje; jeigu vieta nenurodoma, – dešiniajame kelkraštyje, o kai kelkraščio nėra, – važiuojamosios dalies dešiniajame pakraštyje.
Spręsti KET testą